POĎ SA ZOZNÁMIŤ
Štrk, asfalt, blato? Nepýtam sa, som ako smrť – beriem všetko!
Som stroj, čo sa na nič nehrá. Pochádzam z planéty Rally a svoje gény nezapriem. Ale neboj, nemusíš byť šampión Dakaru, aby si ma skrotil. Navonok som síce možno drsňák, ale pod kapotou sa skrýva pohodový univerzál, s ktorým si užiješ svižné diaľničné prejazdy aj poriadnu offroad divočinu.
Dvojvalec čo ťa odpáli na mesiac
V ráme mi tepe novučičký dvojvalcový motor s objemom 798 kubíkov, čo točí 81 Nm už pri 6 500 otáčkach. Silu má za 94 koní. Keď poriadne šibneš bičom, vystrelí ťa až na stodeväťdesiatku. Šesťstupňová prevodovka s hydraulickou anti-hoppingovou spojkou ti kryjú chrbát aj keď tam kvalty kopeš fakt bez lásky.
Podvozok testovaný samotným peklom
Svoje miesto na slnku som si musel obhájiť. Prešiel som si peklom púšte Gobi. 30 000 mučivých kilákov, zadarmo nebol ani jediný. Ja mám ale komplet pruženie od Kayaby, brzdí ma Nissin a s nastaviteľným tlmičom riadenia to bola vlastne fajn rozcvička.
Do offroadových kariet mi hrajú aj kolesá. Vpredu sa točí dvadsaťjednotka, vzadu ju nasleduje osemnástka. Obe bezdušové s poriadnym výpletom. Papuče mám od Pirelli, konkrétne model Scorpion Rally STR. Spodok, čo premení divočinu na diaľnicu.
Elektronika ako z offroadovej biblie
Bez elektroniky dnes na Dakar nelez. Tak do mňa namontovali to najlepšie. Ak to máš rád hrabavé, ABS si môžeš vypnúť buď komplet, alebo len na zadnom kolese. Kontrola trakcie je samozrejme vypínateľná tiež. A tam kde cesty strácajú ctené mená, budeš volať na slávu rotačnému tlmiču riadenia. Ani zima ťa nezastaví, vyhrievané sedadlo a gripy budú tvoji nejvernejší kamoši. Keď ostatní zalezú doma za pec, ty môžeš vyraziť za dobrodružstvom a ešte si to aj užiješ.
Pohodlie v každej situácii
Sedlo v optimálnej výške 850 milimetrov je pohodlné, ergonomicky tvarované a navrhnuté skoro ako jeden kus. Vďaka tomu si to v ňom vieš dávať tak ako potrebuješ. Nezabudni tiež cez predstavce poladiť riadidlá podľa svojho gusta.
V páse som štíhly, čím ti dovolím poriadne to roztúrovať v stoji, aj v sede. Vysoké plexi mám šikovne posunuté dopredu, takže ak si budeš chcieť zaskákať nebude ti fackovať bradu. Podržia ťa aj stúpačky. Sú nielen priestranné, ale aj zubaté takže v nich zvládneš aj odvážnejšie situácie.
Tak ako? Máš na mňa gule?
Prvá zoznamka už v marci na výstave Motocykel Bratislava 2025!
Technické údaje
Motor
Objem motora | 798 cm3 |
Typ motora | Štvortaktný radový dvojvalec DOHC |
Maximálny výkon | 70 kW (93,8 Ps) / 9 000 ot./min. |
Maximálny krútiaci moment | 81 Nm / 6 500 ot./min. |
Kompresný pomer | 12:1 |
Sekundárny pohon | Reťaz |
Prevodovka | Manuálna, 6 rýchlostí |
Štartér | elektrický |
Chladenie | vodou |
Emisná norma | EURO 5+ |
Systém dávkovania paliva | elektronické vstrekovanie |
Objem nádrže | 24 litrov |
Spotreba paliva | 5 l/100 km |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Podvozek a brzdy
Predné odpruženie | plne nastaviteľná upside-down vidlica KYB, ø 43 mm / zdvih 200 mm |
Zadné odpruženie | kyvná vidlica, nastaviteľný tlmič KYB / zdvih 190 mm |
Predná pneu | 90/90-R21 – bezdušové Pirelli Scorpion Rally |
Zadná pneu | 150/70-R18 – bezdušové Pirelli Scorpion Rally |
Predná brzda | 2x dvojpiestikové strmene NISSIN, 2× kotúč |
Zadná brzda | Jednopiestikový strmeň NISSIN, 1× kotúč |
ABS | áno - antiblokovací systém - vypínateľný |
TCS | áno - systém kontroly trakcie - vypínateľný |
Rozmery a hmotnosti
Rozmery (D׊×V) | 2 390 × 860 × 1 399 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 213 kg |
Výška sedadla | 850 mm |
MRKNI AJ NA DETAILY
NASKOČ DO SEDLA
Ďalšie modely zo série Voge Adventure
Nájdi si najbližší showroom Voge a dohodni si testovačku
Túto enduro krásku si môžeš vyskúšať už začiatkom leta tohto roku. My ju testovali vo fabrike a môžeme ti povedať, že je fakt na čo sa tešiť.