Test VOGE 125 R – kúzlo dospievania

V júli putovala do testu naša „stopäťadváca“. Pod kabát jej nazreli chlapci z redakcie Svet MOTOcyklov. Chceš vedieť, ako to dopadlo? Tak čítaj ďalej 😎

V pätnástich dostanete svoj prvý občiansky. A tí šťastnejší aj prvý vodičák...

Bicykel môžu vymeniť len za malý skútrik, prípadne za poldecovú motorku, ich výber je však minimálny. No ak máte trpezlivosť a rok počkáte, niečo pošetríte a investujete do „väčšieho“ vodičáku, otvoria sa vám takmer neobmedzené možnosti. Samozrejme, obmedzené sú kubatúrou do 125 a výkonom do 15 koní, no ponuka je v tejto triede neporovnateľne pestrejšia. Relatívne nedávno k nej prispela aj značka Voge so svojim eR-kom. 

Vyspelý mladík 

Aj keď je značka Voge nováčikom, na motorkách tonevidno.Vovšeobecnostiplatí,žesúto premyslené a technicky prepracované stroje, ktoré sahrdostavajúajprotikonkurenciisozvučnejšími menami. Za značkou Voge stojí koncern Loncin a tomu skúsenosti s motorkami, predovšetkým teda s motormi, rozhodne nechýbajú. Stroje, ktoré sa nám od značky Voge v redakcii zatiaľ objavili - a bolo ich už viac ako prstov na jednej ruke, majú spoločné minimálne jedno. Dielenské spracovanie je na vysokej úrovni, všetko pekne lícuje, všetko drží na svojom mieste, všetko funguje a nebadať žiadnu snahu o prílišné šetrenie. Najmenšia 125-ka nie je v tomto smere výnimkou. 

Ani malý, ani veľký 

Pochvalu si zaslúži fakt, že s plnou vážnosťou sa vrhli aj do kubatúry 125 ccm a strojček urobili naozaj poctivo a robustne. Pri prvom, ale ani
pri druhom a každom ďalšom pohľade necítiť, že je to„len“ 125-ka, že je to„len“ rozpočtový kúsok slúžiaci na„výučbu“ mladých motorkárov. Vonkajšie rozmery sú prispôsobené kubatúre, zároveň je však motorka dostatočne veľká na to, aby komfortne odviezla aj vyšších jazdcov. Nie je však nijako umelo„nafúknutá“, nádrž si aj napriek svojmu slušnému objemu zachováva spolu s kapotážou subtílne a štíhle tvary. To dáva jazdcovi voľnosť pohybu a motorke pocit ľahkosti a dobrú obratnosť. 

Športovec nielen dizajnom 

eR-ko zaujme mladíkov hlavne svojim športovým, jemne agresívnym tvarom. Nič futuristické, nič umelo„racingové“,čiinakprehnané,totoVoge
je decentne vystrúhané dielo, ktoré neskrýva športovéambície,nozároveňsadrží„prizemi“. Svieže tvary sú v prípade testovaného kúsku zvýraznené sviežimi – žiarivými farbami. Ak dávate prednosť decentnejším farbám, 125 R je k dispozícii aj v čiernej, ktorá je doplnená o žlté a červené prvky. Hravý dizajn dotvára aj taká netradičná drobnosť, akou je LED pásik zapustený v kapotáži po stranách nádrže. Cez deň si ho
ani nevšimnete, jeho úloha prichádza až keď vyrazíte do večerných ulíc mesta. No Voge nie je len nenápadná šedá myška odetá do športového dresu. Športový je aj jeho charakter a jazdné vlastnosti.

Poctivo nakonfigurované komponenty pruženia sa starajú o dobré jazdné vlastnosti aj pri agresívnejšej jazde. Motorka sa nekrúti, nehúpe a svojou„tuhosťou“ pripomína nejakú tristovku.Žiadnylabilný„moped“,právenaopak. 125-ka sa s radosťou vrhá do zákrut, ochotne sa nechá prehadzovať zo strany na stranu a stále si pritom zachováva istotu ovládania. Rovnako robustné, účinné a dôveru vzbudzujúce sú aj brzdy. Motor je naladený na maximum povolené pre túto kategóriu, takže rátať môžete s pätnástimi konskými silami. Nie je to závratná hodnota, napriek tomu sa dokáže 125-ka celkom slušne rozkotúľať. Výrobca udáva maximálku 110 km/h, táto hodnota sa z času na čas na rýchlomere objaví, potrebujete však pritom dobrý vietor, či„zaľahnúť“ na nádrž. So stovečkou km/h však môžete počítať stabilne a aj dlhodobo. Túto rýchlosť dosiahnete s prehľadom a motor pri nej nejaví žiadne známky neochoty. Dokonca vás pritom nezásobuje ani nepríjemnými vibráciami, ktoré by sa pri vytočenom jednovalcovom agregáte dali čakať. Ak zatúžite po svižnejšom zvezení, musíte počítať s častejším radením. Agregát totiž výraznejšie ožíva až pri osem, či deväť tisíc otáčkach. 

Kamoš na každý deň

Napriek nesporným športovým ambíciám je táto 125-ka aj dokonale prítulným kamošom. A to
je pri výchove mladých motorkárov nesmierne 
dôležité. Športovo „zhrbený“ posed by možno vyzeral agresívne a navonok atraktívne, ale
čo z toho, keď v reálnej premávke je takáto superšportová poloha skôr na oštaru. Ovládanie stroja je náročnejšie, prehľad o okolitej premávke slabý a o komforte sa nedá hovoriť. Výlety trvajúce dlhšie ako polhodinku by boli skôr utrpením. Našťastie, pre Voge to neplatí. Popri športovom vzhľade si zachováva maximálne „civilný“ charakter. O komfort tu nie je núdza. Sedadlojeslušnepriestrannéapríjemne tvarované, kolená sa potešia znesiteľnému uhlu, v ktorom budú pokrčené a dostatok miesta zostáva pre ne aj v oblasti nádrže a bočných kapotáží.

Zvlášť pochvalu si zaslúžia riadidlá. Aj keď predná časť motorky opticky vyzerá poriadne zhrbená, riadidlá sú doslova v ideálnej polohe. Dostatočne vysoko na to, aby bol posed príjemne vzpriamený a naviac dostatočne široké na to, aby ste mali stroj dokonale pod kontrolou. 125 R sa tvári ako superšport, či radikálny športový naháč, v skutočnosti však ponúka pohodlný posed a celkovo priateľský charakter. A to je nielen pre komfort, ale aj pre bezpečnosť nepochybne dôležité. V rámci možností sa priateľsky správa aj maloobjemový jednovalec. Spomínali sme, že pre športové zvezenie je potrebné držať ho vo vyšších otáčkach. No pokiaľ nepotrebujete zrýchľovať a len sa tak ležérne ponevierate v uliciach mesta, s radením si príliš veľa starostí robiť nemusíte. Na šestke znamená päťdesiatka zhruba 4000 otáčok a motor pri nich vôbec neprotestuje. Ak budete za hranicou mesta chcieť zrýchliť, stačí o tri kvalty podradiť a zo spomínaného prítulného spoločníka sa opäť stáva malý športovec... 

Text: P. Lovíšek, foto: autor

Technické údaje tu na stránke modelu

7" TFT-čko
7" TFT-čko
Efektné zadné "tunely"
Efektné zadné "tunely"
Sedadlo našťastie nie je radikálne športové
Sedadlo našťastie nie je radikálne športové