7 nadupaných noviniek: Voge v Miláne predstavilo motorky, z ktorých nám padla sánka

Voge svojou spanilou jazdou dobýja Európu a aj na milánskej EICME ukázalo sedem brutálnych noviniek. Niektoré mašiny sme už dokonca aj vyskúšali a bez preháňania hovoríme, že sa máte na čo tešiť! Cestu k vám si razí osemstovkové rally, ktoré prešlo drsnými testami v púšti Gobi, štvorvalcový supersport, ktorému pod kapotou cvála viac ako stovka koní a vôbec po prvýkrát v histórii bude pod znakom Voge burácať aj véčkový cruiser ako od pravých amerických kovbojov. Okrem toho Voge dramaticky upgradovalo dve obľúbené päťdvapäťky: enduro DSX a eRkový naháč narástli z päťstoviek na šesťstovky. Ani skútristi ale neobídu skrátka, dostanú rovno dva nové modely. Ale vieš čo? Poď sa na tie krásky pozrieť bližšie, máme pre teba info z prvej ruky!

Voge RR 660 S – Superšport so stovkou koní

To bude jazda! Štvorvalec s výkonom viac ako 100 koní, kde kvalty padajú fakt bleskovo. Má totiž quickshifter pre radenie hore. Aby si takúto strelu zastavil, potrebuješ špičkové brzdy – takže vpredu padla voľba na Brembo, vzadu haltuje Nissin. Tešiť sa môžeš aj na prepínanie palivových máp a módov výfukovej klapky. Na čo to je? Aby si mašinu rýchlo zmenil z burácajúceho grázla na tichého baránka a keď prejdú majáky, zasa naopak.

RRko sme v Miláne nielen videli, už sme si ho aj otestovali priamo vo fabrike Loncinu. Mega zážitok! Ty si ho budeš môcť užiť už v druhej polovici roku 2025.

Voge RR 660 S na výstavě EICMA 2024
Voge RR 660 S na výstavě EICMA 2024
Voge RR 660 S na výstavě EICMA 2024
Voge RR 660 S na výstavě EICMA 2024
Voge RR 660 S na výstavě EICMA 2024

Voge 625 R – prvý šesťstovkový naháč

Novinka, ktorá vychádza z úspešného 525kového Rka. Ale fakt len vychádza. Má totiž kompletne prekopaný motor s objemom 581 kubíkov a výkonom 63 koní. Úplne nový je aj výfukový systém a tešiť sa môžeš aj na parádne nové farby. Na 99 % ale budú iné ako vidíš na fotkách z EICMY. Podľa informácií priamo z továrne sa Voge rozhoduje medzi šedou a striebornou. Hneď ako to vo fabrike rozseknú, dáme vedieť.

Voge 625 R na výstavě EICMA 2024
Voge 625 R.jpeg
Voge 625 R 2.jpeg
Voge 625 R.JPG
Voge 625 R na výstavě EICMA 2024

Voge CU 625 – bublajúci véčkový cruiser

Voge konečne splnilo naše vlhké sny – s plnou parádou sa vrhlo do sveta cruiserov. A nie len tak, aby dobre bolo. CU 625 tasí hustý véčkový dvojvalec, ktorý dodá cruiseru ten pravý charakter a hlavne zvuk. Stačilo pár zvezení vo fabrike, a hneď nám bolo jasné, že toto je zásah rovno na komoru. Druhá polovica roku 2025 to istí.

Voge CU 625 na výstavě EICMA 2024
Voge CU 625 na výstavě EICMA 2024
Voge CU 625 na výstavě EICMA 2024
Voge CU 625 na výstavě EICMA 2024
Voge CU 625 6

Čo je EICMA

Pod skratkou EICMA se skrýva taliansky názov Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori è. Povedané per huba – je to najväčší motorkársky sviatok na svete. Táto prehliadka moto noviniek sa už 110 rokov, každú jeseň koná v Miláne a je to najnavštevovanejšia výstava motoriek a moto príslušenstva na planéte.

Stodesiaty ročník prebehol začiatkom novembra a my sme pochopiteľne nemohli chýbať. Prečo? Pretože na takejto akcii samozrejme nemohli chýbať ani špičkové stroje z fabriky Loncin. Tento mega koncern predstavil v Taliansku nielen novinky Voge, ale aj nové štvorkolky značky Loncin a elektrické skútre a krosky, ktoré vyrába pod vlastnou značkou Bicose.

515138a8-14e0-4d58-aa81-c9a51e4c5388.jpeg
Do Milána dlhá cesta...
a2413000-6ddb-4a0f-bcdb-aab48efc367d.jpeg
Tím GOREX je na mieste
8bb5a12c-b1a6-48ca-a1d5-ad6b47b73290.jpeg
Pekelník Alda na novej rally 800

Voge 625 DSX – enduro, ktoré priškrtíš aj na A2

Ďalšia pecka ako od Mika Tysona v najlepších rokoch. Toto šesťkilo, enduro vychádza z bestselleru Voge 525 DSX. Parametre nového motora vyzerajú chrumkavo: objem 581 kubíkov, výkon 47 kW. Ale najlepšie je, že ak ti vo vodičáku nesvieti veľké A, nemusíš byť smutný. Výkon tejto šesťstovky sa dá ľahko poladiť na 35 kW, takže si kvalitné jazdenie užijú aj ádvojkári.
 
A to je všetko čo sa na „šesťdvapäťke“ zmenilo? Si píš, že nie. Zvýšila sa svetlá výška (o dva centimetre) sedlo tiež išlo o centimeter a pol hore, aj tlmiče majú dlhší zdvih. Potunila sa aj prístrojovka (nová IPS technológia zaručuje skvelú viditeľnosť za každého svetla) a pribudlo podsvietenie ovládačov. Stále málo? Tak pridávame aj nové farby a vylepšené padacie rámy. Toto je vo svojej triede fakt ťažká váha. Ale neber to doslova, hmotnosť stroja sa zvýšila iba o kilečko. Zato maximálka skočila o rovných desať čísel hore na 170 km/h.

Voge 625 DSX na výstavě EICMA 2024
Voge 625 DSX na výstavě EICMA 2024
Voge 625 DSX na výstavě EICMA 2024
Voge 625 DSX na výstavě EICMA 2024
Voge 625 DSX

Voge SR16 – praktický parťák do mesta

Na tomto to bude v meste labúžo. SR16 koncepčne vychádza z Voge SR 1 – má rovnaký motor (8,5 kW) podobnú veľkosť aj váhu (140 kg). Oproti „jednotkovým“ skútrom je tu však nezanedbateľný rozdiel, chýba stredový tunel. Vďaka tomu ľahšie nastúpiš, vystúpiš a ešte máš aj fajn priestor na batoh či nákup.

Jazdu spríjemní aj vysoké plexi, ABS či kontrola trakcie. Nesmie chýbať kamera a bezkľúčové štartovanie je u Voge samozrejmosť. V základe navyše dostaneš aj originál zadný kufor a komplet Full LED svetlá. Farby? Na výber je biela a šedá. Prvé kúsky dorazia už začiatkom roku 2025!

Voge SR16 na výstavě EICMA 2024
Voge SR16 na výstavě EICMA 2024
Voge SR16 na výstavě EICMA 2024
Voge SR16 na výstavě EICMA 2024
Voge SR16 na výstavě EICMA 2024

Voge SR3 250 – zlatá stredná cesta medzi skútrami

Ak je pre teba SR4 príliš maxi a SR1 zas veľmi mini, táto novinka ti padne ako uliata. Osloví ťa talianskym šarmom väčšej SR štvorky a poteší motorom s objemom 244,3 kubíkov. Výkon 19 kW a 165 kíl „živej“ váhy ťa ľahko dostane na maximálku 125 km/h. Do nádrže naleješ 14 litrov benzínu a na pumpu sa často vracať nebudeš.
 
Mladší brat Voge SR4 350i MAX sa ale nenechá zahanbiť ani vo výbave. Už v základe dostaneš LED svetlá, ABS, TCS, bezkľúčové štartovanie, nastaviteľné plexi a aj zadný nosič – aj keď na fotkách z výstavy nie je. Aj tento skútrik bude k dispozícii v bielej a striebornej a dorazí k nám už na jar budúceho roka.

VOGE SR3 250 na výstavě EICMA 2024
VOGE SR3 250 na výstavě EICMA 2024
VOGE SR3 250 na výstavě EICMA 2024
VOGE SR3 250 na výstavě EICMA 2024
VOGE SR3 250 na výstavě EICMA 2024

Voge 800 Rally – offroadový drsňák s dakarskou dušou

A teraz niečo pre tých čo odmalička snívajú o Dakare. Nové rallyčko má všetko, čo potrebuješ na poriadne dobrodružstvo v divočine. Motor s objemom 798 ccm a výkonom 94 koní ti dá istotu, že ak to osolíš tak to bude fakt hukot. Z tohto endura vymačkáš až 190 km/h.
 
Offroadové seansy spríjemnia plne nastaviteľné prémiové tlmiče KYB, bezdušové kolesá (21" vpredu a 18" vzadu) so špičkovými gumami Pirelli Scorpion Rally STR aj brzdy od Nissinu (vpredu radiálne štvorpiesty). Ak máš chuť sa hrať, ABS si môžeš vypnúť buď kompletne, alebo len na zadnom kolese. Kontrolu trakcie samozrejme môžeš vypnúť tiež. O pohodlie sa ale postarajú aj vyhrievané sedlo a gripy a tiež rotačný tlmič riadenia. Ako správny rally špeciál má osemstovka TFT displej postavený na výšku, aby si naň dobre videl aj pri jazde postojačky. O tom, že je farebný písať nemusíme, však?
 
A fakt si nemysli, že to je nejaká voňavka s fejkovo drsnou kapotážou. Toto osemkilo dostalo kotol na drsných testoch v púšti Gobi aj v krasovom teréne. Absolvovalo viac ako 3 000 terénnych skokov, vyše 2 000 brodov a prešlo 30 000 kilometrov na cestách pre ktoré je slovo asfalt neznámy pojem. Fakt to nie je žiadny prímestský hipster. Motorka to všetko dala s prehľadom a rozhodne poteší každého bahňáka.
 
Do slovenských končín rallyčko dorazí niekedy v máji alebo júni budúceho roku. Ale keďže tomuto stroju fakt veríme, jeden protekčný kúsok sme vybavili na ukážku na bratislavský Motocykel aj do Prahy na Motocykl 2025. Aký ďalší dôvod na to, aby si prišiel chceš? Radi ťa uvidíme!

Voge 800 Rally v poušti Gobi
Voge 800 Rally v poušti Gobi na testech
Voge Rally 800 na výstavě EICMA
Voge 800 Rally na testech
Voge 800 Rally na testech